مدیریت رنگ در عکاسی دیجیتال
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
- نویسنده یاسر سپهر
- استاد راهنما محمود مصدقی راد
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
با دیجیتال شدن فرایند عکاسی و ظاهراً سادهتر شدن و در حقیقت پیچیدهتر شدن عکاسی، عکاسان نیاز دارند توانایی کار با ابزارهای جدید را فرا گیرند تا بتوانند بهترین کیفیت ممکن را به دست آورند. عکاسان معمولاً عکسهای دیجیتال خود را در نمایشگرشان تصحیح میکنند و به رنگ دلخواهشان میرسند ولی همین عکسها را وقتی در نمایشگر دیگری میبینند یا با دستگاههای مختلف چاپ میکنند، معمولاً از نتیجهی کار خود راضی نیستند. علت این است که در فرایند عکاسی تا چاپ، مدیریت رنگ را به کار نبردهاند. در این پژوهش سعی شده مدیریت رنگ که یکی از مهمترین و پیچیدهترین مباحثی است که عکاسان، گرافیستها، چاپخانهها و لابراتوارهای دیجیتال به طور مشترک با آن درگیرند، مورد بررسی قرار گیرد؛ البته در محدودهای که یک عکاس با آن سر و کار دارد. وظیفهی مدیریت رنگ به طور خلاصه ایجاد یک تطابق دیداری نزدیک و سازگار بین دستگاههای درگیر در عکاسی دیجیتال، البته در حد توان و امکانات موجود است. بدین معنی که تصویر وقتی از یک دستگاه به دستگاه دیگری برده میشود تا آنجا که امکان دارد، تغییرات کمتری در ظاهر آن صورت گیرد. در این رساله من سعی کردم فرایند عکاسی دیجیتال را از عکاسی تا چاپ بررسی کنم و تمامی دستگاههای موجود در این مسیر را شناخته و نحوهی توصیف رفتار آنها بر اساس استاندارد icc را تشریح کنم. نحوهی کار نیز بدین صورت بود که در حد امکانات، آن چه را که به صورت تئوری مطالعه کردم، به صورت عملی تجربه کنم. نمایشگر، اسکنر، دوربین دیجیتال و چاپگر دستگاههایی بودند که بررسی شدند و از رنگ سنج و اسپکتروفتومتر نیز استفاده کردم. همچنین نرمافزارهای فتوشاپ و لایتروم نیز مورد بررسی قرار گرفتند.
منابع مشابه
مدیریت رنگ: یک ضرورت در دوباره تولید تصاویر رنگی دیجیتال
بیان مفهوم ظاهر رنگی، حفظ و کنترل آن در حین انتقال بین وسایل مختلف و ارتقای کیفیت دستگاههای دوباره تولید و باز نمایش رنگ، از مهمترین بحثهایی است که محققان و صنعتگران در زمینه فناوری رنگ با آن روبرو هستند. در این مقاله تلاش شده است که مفهوم مدیریت رنگ بهصورت اجمالی برای دوباره تولید تصاویر دیجیتال به معنای راه حلی مناسب برای ثابت بودن اطلاعات رنگی حاصل از یک تصویر، از مرحله طراحی تا مرحله چا...
متن کاملمدیریت کلید در سیستمهای مدیریت حقوق دیجیتال در حالت برونخطی
By expanding application of digital content in the world of information technology, supervision and control over the data, and also preventing the copy of documents is considered. In this relation digital rights management systems are responsible for the secure distribution of digital content, and for this purpose the common functions in the field of cryptography and utilize Digital watermarkin...
متن کاملارزش شناختی در عکاسی
آنچه مقالهی حاضر میکوشد بدان پاسخ دهد، این پرسش است که آیا عکاسی میتواند بهعنوان منبعی برای شناخت محسوب گردد یا خیر؟ اندیشمندان حوزهی عکاسی با استناد بر جنبهی عینی شکلگیری تصویر عکاسی که دیگر اشکال بازنمایی تصویری از آن بیبهرهاند، کوشیدهاند بر رابطهی میان عکاسی، دانش و شناخت صحه بگذارند. در مقابل، عدهای عکاسی را نیز بهمانند دیگر اشکال تصویرسازی، چندان هم فرایندی عینی ندانسته و بر ...
متن کاملمدیریت حقوق دیجیتال: فرصتها و چالشها
با توجه به نقش اطلاعات بهعنوان کالای باارزش و لازمه حفاظت از آن در تجارت امروز، طراحی سیستمی برای مدیریت امنیت اطلاعات است، تا از این طریق بتوان از سرمایههای اطلاعاتی خود حفاظت کرد. برای دستیابی به این هدف، مدیریت حقوق دیجیتال مطرح شده است. این مقاله مدیریت حقوق دیجیتال را براساس آخرین تغییرات شرح میدهد. کاربرد مدیریت دیجیتال، روند تکامل، جنبههای مختلف آن، مؤلفههای مطرح در مدیریت حقوق دیجی...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023